Pyhäpäivän hartauskirjoituksia ja vähän muitakin

saarnakirjoitus

Kristus on ylösnoussut! (17.4.2022)

Naisten saapuessa haudalle oli kivi vieritetty pois. Matteus kertoo meille, että tämän vierittämisen teki Herran enkeli (Matt.28:2). Mitä varten tämä tehtiin? Jotta Kristus voisi astua haudasta ulos? Ei. Häntä eivät kivet pidättele! Saman päivän iltanahan hän saapui ruumiillisesti suljettujen ovien läpi opetuslastensa keskelle ja julisti heille rauhansa (Joh.20:19). Keitä varten siis kivi vieritettiin pois haudalta? Naisia ja opetuslapsia varten! Meitä varten! Rakas ystävä, tässä on konkreettinen julistus sinulle ja koko maailmalle Jeesuksen ylösnousemuksesta ja vanhurskautuksesta! Kuten C.F.W. Walther sanoo, Kristuksen ylösnousemus on koko maailman yleinen vanhurskauttaminen eli synneistäpäästö. Se on Isän Jumalan antama julistus ja varma todistus siitä, että Kristuksen veressä koko maailman synnit ovat täydellisesti sovitetut, anteeksiantamus on ansaittu kaikille, se on olemassa ja valmiina tarjolla ”Jumalan sydämessä” jokaiselle syntiselle, joka syntinsä tunnustaa ja uskoo Jeesuksen veressä hankittuun anteeksiantoon. Golgatan risti ja tyhjä hauta yhdessä ovat uskomme perusta ja kohde, vanhurskauttamisemme syy.

saarnakirjoitus

Kasteen lahja (9.1.2022)

Johannes Kastajan tavoin mekin tunnustamme Kristukselle tarvitsevamme kastetta, sillä me olemme syntiset syntymästämme asti. Hänen tulee olla se, joka, puhdistaa meidät kaikesta synnistä sanallaan, vedellä ja verellä.