Seurakunta

Lehti on Seurakuntaliiton ja sen jäsenseurakuntien pääjulkaisu. Se on ilmestynyt yhtäjaksoisesti jo vuodesta 1925 alkaen.

Lehti tahtoo kaikessa noudattaa ja edistää Raamatun ja luterilaisen tunnustuksen mukaista uskonoppia lukijoidensa hengelliseksi ravinnoksi ja vahvistukseksi.

Se pyrkii myös ilmaisemaan seurakunnallisen elämän eri puolia, tärkeimpänä tehtävänään Jumalan Sanan ja erityisesti armon evankeliumin julistaminen ja opettaminen.

Myös uskovien yhteyden vahvistaminen ja tiedotus ovat osa lehden keskeistä tavoitetta.

Lehti- ja kirjahyllylle, klikkaa kuvaa

Lehden toimitustiedot

Hei, muistathan maksaa lehtitilauksesi maaliskuun aikana!

Näin se käy:

Jos maksat normaalin tilausmaksun (kotimaassa 35 euroa, ulkomaille 40 euroa), voit maksaa sen oma-aloitteisesti viimeistään maaliskuun aikana käyttäen viitteenä saamasi lehden osoitekentässä olevaa viisinumeroista asiakasnumeroasi.

Jos tilausmaksusi ei ole tullut tilille maaliskuun aikana, sinulle lähetetään tilauslasku, johon lisätään 5 euron laskutuslisä.

Psst, tukitilaajana sinun ei tarvitse huolehtia päivämääristä! Voit tehdä kuukausittain toistuvan, vähintään 5 euron maksun verkkopankissa, pankissa tai pankin puhelinpalvelussa. Tämä maksu toimii lehtesi tilaushintana, eikä erillistä laskua tarvita.

Maksuun tarvitset seuraavat tiedot:
saaja:
Seurakuntaliitto
saajan tilinro: FI34 5228 0320 0117 16
viite: lehden osoitekentässä oleva asiakasnumerosi

Seurakunta – lehden pääkirjoituksia

Sanan nälkä

Tiedotusvälineitä seuraamalla voi helposti havaita, kuinka vanha, ajastaan jo jälkeenjääneeksi luultu käsite vapaus on kokenut uuden tulemisen.

Tänään

“Teille on tänään Daavidin kaupungissa syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra.”

Paljon aihetta kiitokseen

Pysähdytään miettimään sitä, miten täynnä elämämme on kiitosaiheita. Saammehan kaiken Jumalan armosta, niin ajalliset kuin iäiset, niin yksityiset kuin myös yhteiset.

logokuva

Hyvän Jumalan palveltavana – hänen palveluksessaan

Elokuun toisen sunnuntain aiheena on “Uskollisuus Jumalan lahjojen hoitamisessa”. Kirkkokäsikirjassa todetaan, että pyhän “tekstit kehottavat hoitamaan Jumalalta saatuja lahjoja uskollisesti ja vastuullisesti. Kristityn velvollisuus on käyttää annettuja mahdollisuuksia älykkäästi ja viisaasti, totuudesta tinkimättä.”

Seppo Salo

Jos Jumala suo

Jos Jumala suo, vietetään kesäkuun 18. ja 19. päivä Loimaan evankelisella kansanopistolla Seurakuntaliiton kesäjuhlia. Kesäjuhlien tunnuslause on “Jeesuksen veren suojassa”.