Seurakunta – lehti on Seurakuntaliiton ja sen jäsenseurakuntien pääjulkaisu. Se on ilmestynyt yhtäjaksoisesti vuodesta 1925 alkaen. Lehti tahtoo kaikessa noudattaa ja edistää Raamatun ja luterilaisen tunnustuksen mukaista uskonoppia lukijoidensa hengelliseksi ravinnoksi ja vahvistukseksi. Se pyrkii myös ilmaisemaan seurakunnallisen elämän eri puolia, tärkeimpänä tehtävänään Jumalan Sanan ja erityisesti armon evankeliumin julistaminen ja opettaminen. Myös uskovien yhteyden vahvistaminen ja tiedotus ovat osa lehden keskeistä tavoitetta.

Pääkirjoituksia Seurakunta – lehdestä

pääkirjoitus

Emme ole yksin

Tässä on turvallinen armon ja rauhan sana meille myös eristyksen ja koronan keskelle. Jeesus Kristus tulee sanansa kautta meidän luoksemme ja vahvistaa uskoamme.

Heikki Salo
pääkirjoitus

Silmäni aukaise Jumalani!

Tämän kirjoituksen otsikon olen lainannut irlantilaisperäisestä rukousvirrestä (virsi 923). Sen koko ensi säkeistö tiivistää ydinasian myös edellä kirjoittamistani ajatuksista: “Silmäni aukaise, Jumalani, kaikki muu turhaa on rinnallasi. Aamulla noustessa vierelle jää, liekkisi (läsnäolosi liekki, toim. huom.) loistaa kun yö hämärtää.”

Seppo Salo