Seurakuntaliitto

Suomen evankelisluterilainen seurakuntaliitto on yksi Suomen luterilaisista kirkkokunnista ja se perustettiin jo 1920-luvulla. Jäsenseurakuntia ovat Helsinki, Karstula, Tampere, Marttila ja Veteli. Toimintaa on myös muualla kotimaassa. Raamattu on auktoriteetti, johon ankkuroimme julistuksemme, toimintamme sekä pitäydymme opissamme ja teologisissa perusteluissamme.

Seurakuntaliitto pähkinänkuoressa

Suomen evankelisluterilainen seurakuntaliitto on yksi Suomen luterilaisista kirkkokunnista ja se perustettiin jo 1920-luvulla. Jäsenseurakunnat ovat Helsinki, Karstula, Marttila, Tampere ja Veteli. Toimintaa on myös muualla kotimaassa.

Raamattu on auktoriteetti, johon perustamme opetuksemme, toimintamme ja oppimme. Siksi pitäydymme luterilaisiin tunnustuskirjoihin Raamatun oman opin mukaisena tunnustuksena.

Seurakuntaliiton seurakunnat ovat itsenäinen evankelisluterilainen vaihtoehto kristityille, jotka tunnustavat Raamatun auktoriteetin ja haluavat luterilaisen seurakuntayhteyden.

Tunnustuksemme

Suomen evankelisluterilainen seurakuntaliitto ja siihen kuuluvat seurakunnat tunnustavat Pyhän Raamatun jokaiselta kohdaltaan varmaksi Pyhän Hengen vaikutuksesta kirjoitetuksi Jumalan sanaksi ja ainoaksi täysin päteväksi uskon ja elämän ohjeeksi.
Seurakuntaliitto ja kukin seurakunta tunnustautuu myös evankelisluterilaisen seurakunnan Tunnustuskirjojen oppiin, koska se on otettu Pyhästä Raamatusta, jolla on korkein tuomiovalta kaikissa kristillisen uskon ja opin asioissa.”

Organisaatio ja yhdyskuntajärjestys

Seurakuntaliitto on järjestäytynyt uskonnonvapauslain mahdollistamaksi, useita seurakuntia käsittäväksi uskonnolliseksi yhdyskunnaksi. Seurakuntaliiton ja sen seurakuntien tunnustuksellinen, toiminnallinen, hallinnollinen ja taloudellinen suhde ilmenee yhdyskuntajärjestyksessä.

Seurakuntaliiton ja sen seurakuntien yhdyskuntajärjestys: