Myös seurakunnan ja perheiden kohtaaminen elämän eri vaiheissa on tärkeä osa seurakuntaelämää.

Kasteen sakramentti, konfirmaatio, avioliittoon vihkiminen ja hautaan siunaaminenkin ovat elämän suuria käänteitä. Tärkeitä tapahtumia seurakuntaperheen elämässä ovat myös yhteiset juhlat ja leirit. Seurakunta on mukanasi ilossa ja surussa, kantamassa kohti iankaikkista elämää.

Työntekijämme tulevat niidenkin seurakuntalaisten luo, jotka esimerkiksi vanhuuden tai sairauden vuoksi eivät kykene osallistumaan seurakunnan yhteiselle ehtoolliselle. Paimenemme ovat tietysti myös puhelimitse tai sähköpostitse tavoitettavissa. Kotikäyntien ja yksittäisten ihmisten tapaamisen merkitys on suuri hajallaan asuvissa seurakunnissamme.