Valtioneuvoston ohjeistukset ja Seurakuntaliiton tilanne

Seurakuntaliitto ja sen seurakunnat noudattavat valtiovallan koronaviruksen leviämisen hillitsemiseksi antamia rajoituksia ja suosituksia sekä huomioivat niiden ajankohtaiset muutokset.Seuraavasta linkistä avautuu valtioneuvoston sivu, joka päivittyy jatkuvasti voimassa olevien rajoitusten ja suositusten osalta. Sieltä löytyy tiivistelmä voimassa olevasta tilanteesta ja tietoa laajasti niille, jotka haluavat tutkia asioita perusteellisemmin.

Valtion ajankohtaistieto koronaviruksesta / rajoitukset ja suositukset THL,

Ajankohtaista koronaviruksesta linkki

Kristittyinä tässä poikkeustilanteessa

Kristittyinä, seurakuntina ja kirkkona ymmärrämme maamme hallituksen ja terveydenhuollon ylimpien asiantuntijoiden meille antamien, joskus raskailtakin tuntuvien rajoitusten olevan osa sitä huolenpitoa ja hoitoa, jonka Jumala maallisen esivallan muodossa on parhaaksemme ja suojaksemme antanut. Siksi olemme sekä velvoitetut että myös halukkaat niitä noudattamaan.Kiitämme taivaallista Isäämme hänen hyvästä huolenpidostaan tähän asti ja jatkamme rukouksessa edelleen pyytäen hänen apuaan ja varjelustaan. Pyydämme edelleen myös esivallalle viisautta johtaa ja hoitaa yhteisiä asioitamme niin, että myös seurakuntiemme elämä ja toiminta voisi mahdollisimman pian jatkua ja edistyä ilman pandemian aiheuttamia esteitä ja rajoituksia.Saamme koko ajan muistaa, että Jumalan pyhä sana on täydessä voimassaan ja meidän kaikkien käytettävissä. Se julistaa meille synnin ja kadotustuomion omille täydellistä sovitusta, anteeksiantamusta, pyhitystä ja puhdistusta Jeesuksen Kristuksen, Herramme veressä. Hän tulee sanassaan luoksemme, jopa karanteeninkin keskelle.