Miten luterilaisten tunnuskirjojen opillinen sisältö syntyi

Klikkaa esittely ikonista.

Miten luterilaisten tunnustuskirjojen opillinen sisältö syntyi?
Seurakuntaliitto on heinäkuussa 2017 kustantanut 60 sivuisen kirjan jonka on koonnut Seppo Savola. Kirja kuvaa luterilaisen uskonpuhdistuksen raamatunselitystä.

Tunnustuskirjat on tämän raamatunselityksen tulos. Tätä raamatunselitystä ohjasivat monet periaatteet.
Kirjassa käsitellään lyhyesti sekä Raamatun että Tunnustuskirjojen ominaisuuksia, mutta ennen muuta viittätoista raamatunselitystä ohjannutta tulkintaperiaatetta. Esimerkkinä mainittakoon‘Jumalallisen alkuperän periaate’. Sen mukaan Raamattu on kokonaan Jumalan sanaa ja sillä on tästä johtuen useita jumalallisia ominaisuuksia.
Vaikka kirjan aihe kuulostaa ehkä kovin teologiselta, niin teksti on jokaiselle uskovalle ymmärrettävää. Kirjanen on luonteeltaan asioita esittelevä, ei syvällinen. Se koostuu suurelta osin lainauksista luterilaisilta teologeilta ja antaa hyvän kokonaiskuvan käsiteltävästä aiheesta.
Kun tietää, mitkä periaatteet ovat ohjanneet luterilaisten Tunnustuskirjojen opillisen sisällön syntymistä, saa siitä ymmärrystä ja tukea sekä Tunnustuskirjojen että myös Raamatun lukemiseen, sillä Tunnustuskirjojen oppi on Raamatusta otettu.

Kirjan hinta on 8,00 € ja sitä on saatavissa seurakunnistamme sekä sen voi tilata myyntikirjastostamme