Lehdistä poimittua

seurakuntalehden kansikuvaSeurakunta - lehti on Seurakuntaliiton ja sen jäsenseurakuntien pääjulkaisu. Se on ilmestynyt yhtäjaksoisesti vuodesta 1925 alkaen. Lehti tahtoo kaikessa noudattaa ja edistää Raamatun ja luterilaisen tunnustuksen mukaista uskonoppia lukijoidensa hengelliseksi ravinnoksi ja vahvistukseksi. Se pyrkii myös ilmaisemaan seurakunnallisen elämän eri puolia, tärkeimpänä tehtävänään Jumalan Sanan ja erityisesti armon evankeliumin julistaminen ja opettaminen. Myös uskovien yhteyden vahvistaminen ja tiedotus ovat osa lehden keskeistä tavoitetta.

mummi ss

Monien Seurakunta-lehden lukijoiden toivomuksesta olemme julkaisseet kirjan jo parinkymmenen vuoden ajan lehdessämme julkaistuista “Mummin” puhuttelevista kirjoituksista. Kirja sisältää myös aiemmin julkaisemattomia “Mummin mietteitä”. Kunkin kirjoituksen aihetta sivuavien kuvien myötä kirja voi palvella hyvin myös eri tilanteisiin sopivana lahjakirjana. “Tämä kirja on oiva osoitus siitä, että myös Jumalan lapsi voi elää lapseuttaan todeksi armon turvissa, ʻhuumorin pilke silmäkulmassaʼ. Taivaan Isä sen kyllä kestää.”

74 sivuinen kirja maksaa 20 euroa ja koko tuotto menee Seurakuntaliiton toiminnan tukemiseen! Kirjaa voi tilata osoitteesta: Heikki Larsen, c/o Seurakuntaliitto, Pyhäjärventie 11A, 37120 Nokia puh. 040 5136405 tai Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

esa p
    Teologina ja pastoriharjoittelijana toimiva Esa on myös lehden toimittaja.
    Seurakuntaliitossa jo aiemmin kesäteologina toiminut Esa Yli-Vainio aloitti 1.10.2019 työn Seurakuntaliiton teologina ja pastoriharjoittelijana.  Esan tehtävänä on sananjulistustyön lisäksi  projektinaan käynnistää seurakuntien tavoittamishankkeita. Esa toimii myös mediatiimissä ja Seurakunta-lehden toimittajana.
    Esa toimittaa myös näitä Seurakunta-lehden poimintoja ja pääkirjoituksia sivuja.