Seurakunta

Lehti on Seurakuntaliiton ja sen jäsenseurakuntien pääjulkaisu. Se on ilmestynyt yhtäjaksoisesti jo vuodesta 1925 alkaen.

Lehti tahtoo kaikessa noudattaa ja edistää Raamatun ja luterilaisen tunnustuksen mukaista uskonoppia lukijoidensa hengelliseksi ravinnoksi ja vahvistukseksi.

Se pyrkii myös ilmaisemaan seurakunnallisen elämän eri puolia, tärkeimpänä tehtävänään Jumalan Sanan ja erityisesti armon evankeliumin julistaminen ja opettaminen.

Myös uskovien yhteyden vahvistaminen ja tiedotus ovat osa lehden keskeistä tavoitetta.

Lehti- ja kirjahyllylle, klikkaa kuvaa

Lehden toimitustiedot

Seurakunta – lehden pääkirjoituksia

Paljon aihetta kiitokseen

Pysähdytään miettimään sitä, miten täynnä elämämme on kiitosaiheita. Saammehan kaiken Jumalan armosta, niin ajalliset kuin iäiset, niin yksityiset kuin myös yhteiset.

logokuva

Hyvän Jumalan palveltavana – hänen palveluksessaan

Elokuun toisen sunnuntain aiheena on “Uskollisuus Jumalan lahjojen hoitamisessa”. Kirkkokäsikirjassa todetaan, että pyhän “tekstit kehottavat hoitamaan Jumalalta saatuja lahjoja uskollisesti ja vastuullisesti. Kristityn velvollisuus on käyttää annettuja mahdollisuuksia älykkäästi ja viisaasti, totuudesta tinkimättä.”

Seppo Salo

Jos Jumala suo

Jos Jumala suo, vietetään kesäkuun 18. ja 19. päivä Loimaan evankelisella kansanopistolla Seurakuntaliiton kesäjuhlia. Kesäjuhlien tunnuslause on “Jeesuksen veren suojassa”.

Messias-kuninkaasta Herran kärsivänä palvelijana (ks. Jes. 53) oli työnnetty taka-alalle hänen voimallisten tekojensa hurmaamien opetuslasten toiveissa. Niinpä Golgatan tapahtumat ja Messias-kuninkaan hautaaminen merkitsivätkin noiden unelmien surkeaa loppua. Suurin toivein ylös Jerusalemiin nousseet Jeesuksen seuraajat putosivat epätoivon syvimpään alhoon.

Ylös Jerusalemiin- ylös uuden liiton pääsiäiseen!

Seppo Salo

Valoon kutsutut

“Te olette valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä kansa, omaisuuskansa, julistaaksenne hänen hyviä töitään, joka on kutsunut teidät pimeydestä ihmeelliseen valoonsa.” 1. Piet. 2:9